توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی ساز
درباره آیتیساز
دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ict روستایی، به دفاتری گفته میشود که دولت ایران با کمک بخش خصوصی برای ارائهی خدمات الکترونیک به متقاضیان، در سطح کشور احداث کردهاست. کلیهی دستگاههای اجرایی دولتی ایران موظفند کلیه خدمات خود را از طریق این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره میشوند. دفاتر پیشخوان دولت در واقع مکمل تحقق دولت الکترونیک در کشور می باشند و با این وجود نبود بستری رقابتی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به هموطنان عزیزمان باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده بسیاری برای بهره مندی از خدمات برای مردم گردیده بود. در راستای سیاست های دولت یازدهم در خصوص احصا خدمات سازمان های دولتی در اجرای تصویب نامههای هیئت وزیران به شماره 105816/ت54607ه به تاریخ 25آبان ماه 1396 و به شماره 6611/ت55229ه به تاریخ 28 فروردین ماه 1397 و همچنین تبصره 2 ماده 26 قانون شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، و مصوبه شماره ۲ مورخ 28/1/1398 يازدهمين جلسه شوراي اجرایي فناوري اطلاعات و باتوجه به استانداردهای تعیین شده توسط معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم و مقررات، مبنی بر، اشخاص حقوقي غيردولتي داراي گواهي انطباق استانداردهاي امنيت اطلاعات و ارتباطات از يكي از مراجع ارايه خدمات مميزي استانداردهاي امنيت اطلاعات و ارتباطات داراي گواهينامه از سازمان فناوري اطلاعات ايران در صورت احراز شرايط اختصاصي آن دستگاه و رعايت الزامات زير ميتوانند براي تأمين بستر و ارائه خدمات قابل واگذارى آن دستكاه در دفاتر پيشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستايي اقدام نمايند، به آگاهي ميرساند شرکت توسعه اطلاعات و ارتباطات آتیساز پس از گذراندن تستهای گوناگون و گواهیهای صادر شده، سرانجام بعنوان تأمین کننده خدمات دولتی و غیر دولتی با مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات راديويي انتخاب گردید. به همین جهت در خصوص دسترسی متقاضیان به کلیه خدمات بخش عمومی، دولتی و بخش غیر دولتی به خدمات و امکانات کلیه ادارات و سازمانهای از طریق دفاتر پیشخوان دولت شهری و روستایی و برونسپاری خدمات توسط ایشان و به منظور تسهیل در خدمترسانی، اشتغالزایی و کارآفرینی بهینه جوانان، یکپارچه سازی شبکه ملی اطلاعات، پنجره واحد ارائه خدمات دولتی و غیر دولتی توسط اپراتور آیتیساز ایجاد گردید.
توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی ساز
چشم انداز ما
این مجموعه با طراحی، بسط و گسترش سامانههای نرم افزاری و سخت افزاری و تأمین زیر ساختهای لازم در جهت توسعه خدمات، تقویت امنیت ارتباطات و ایجاد پایداری و ثبات لازم در ارائه خدمات گامهای بزرگی را برداشته است. در ذیل پارهای اقدامات اساسی انجام شده بصورت خلاصه تقدیم میگردد:
- طراحی پنجره واحد خدمات دفاتر پیشخوان با تکنولوژی متن باز و سرویس دهی به تمامی دفاتر و کاربران فعال آنها
- ومی سازی و پیاده سازی سامانه احراز هویت و اتصال به کلیه دستگاههای دولتی با پلتفرمهای مختلف عملیاتی
- - امکان گزارش گیری از بانک اطلاعاتی ارائه دهنده و تأمینکننده خدمت و به منظور مدیریت و نظارت بر نحوه خدمات دهی.
- مکان نظارت بر تسهیم وجوه آنلاین.
- پیاده سازی سامانه آموزش مجازی برای کلیه ذینفعان
- بسترهای ارتباطی و شبکه: قابلیت استقرار نرم افزار در دیتاسنتر سازمان تنظیم و مقررات با رعایت الزامات فناوری سازمان
- امکان اتصال سامانه به GIS بومی سازمان
- امکان ارسال اطلاعات بصورت برخط به سیستم جامع نظارتی سازمان تنظیم و مقررات و ارگانهای خدمت دهنده(سامانه های مذکور توسط همین شرکت تولید و اجرایی شده است)
- مکان دریافت اطلاعات دفاتر پیشخوان دولت بصورت برخط از سیستم جامع رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت (سامانه مذکور نیز توسط همین شرکت تولید و اجرایی شده است)