• svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی

تهران، میدان تیموری، حبیب الهی جنوبی، ایستگاه نو آوری شریف، ساختمان نارنجی
دفتر ستارخان: تهران، خیابان ستاخان، نبش کوچه دوم، پلاک 615

ارتباط با ما

شما می توانید جهت ارتباط با ما از طریق فرم زیر به صورت 24 ساعته با ما در ارتباط باشید، همچنین در هر ساعت از شبانه روز با شماره تماس 02191002180 و 02191002190 در خدمت شما عزیزان هستیم.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با پشتیبانی

02191002180

ساعت کاری

ما در آی تی پیشخوان به صورت 24 ساعته جهت ارائه خدمات و خدمت رسانی با شما هستیم.

  • 24 ساعته تمام ساعت شبانه روز
  • svg
  • svg
  • svg
  • svg
thumb

دفتر مرکزی

تهران، میدان تیموری، حبیب الهی جنوبی، ایستگاه نو آوری شریف، ساختمان نارنجی
دفتر ستارخان: تهران، خیابان ستاخان، نبش کوچه دوم، پلاک 615

ارتباط با ما

شما می توانید جهت ارتباط با ما از طریق فرم زیر به صورت 24 ساعته با ما در ارتباط باشید، همچنین در هر ساعت از شبانه روز با شماره تماس 02191002180 و 02191002190 در خدمت شما عزیزان هستیم.

* Please Fill Required Fields *
img

تماس با پشتیبانی

02191002180

ساعت کاری

ما در آی تی پیشخوان به صورت 24 ساعته جهت ارائه خدمات و خدمت رسانی با شما هستیم.

  • 24 ساعته تمام ساعت شبانه روز

قوانین و مقررات

قوانین و مقررات سامانه آی‌تی‌ساز

توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی ساز

اصطلاحات کاربردی:

  1. آیین نامه: آیین نامه ایجاد و بهره برداري از دفاتر پیشخوان خدمات دولت.
  2. اپراتور: شرکت توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی ساز(آی‌تی‌ساز)
  3. سازمان: سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی
  4. وزارت: وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات.
  5. دستگاههاي خدمات دهنده: دستگاههاي اجرایی موضوع ماده(5) قانون مدیریت خدمات کشوري(مصوب (1386و شرکت هاي غیردولتی و بخش خصوصی که خدمات موضوع پروانه را تأمین و پس از هماهنگیبا اپراتور جهت عرضه در اختیار دارنده پروانه قرار می‌دهند.
  6. دفتر: دفتر پیشخوان خدمات شهري و یا ictروستایی.
  7. پروانه: حق اعطاء شده به دارنده پروانه توسط سازمان براي راه ‏اندازی و تأسیس دفتر و ارائه خدمات موضوع پروانه در محل دفتر.
  8. کميسيون: کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات.
  9. مشتري: شخص حقیقی یا حقوقی که درخواست استفاده از خدمات عرضه شده در دفاتر را دارد.
  10. تعرفه: مبالغی که توسط دستگاه خدمات دهنده و سازمان تنظیم و مقررات بر اساس مقررات جاري کشور تعیین و به دفاتر برايوصول از مشتري ابلاغ می شود.
  11. کارمزد: مبلغی که دفتر برابر قرارداد منعقد شده در زمان ارایه خدمات از مشتري به طور مستقیمدریافت خواهد کرد.
  12. حق الزحمه: مبالغی که دارنده پروانه برابر قرارداد منعقد شده پس از ارایه خدمات از دستگاهخدمات دهنده دریافت خواهد کرد.

موضوع قرارداد:

موضوع قرارداد عبارت است از ارائه خدمات دولتی و غیر دولتی از طریق سامانه‌ی آی‌تی‌پیشخوان بوسیله دفتر پیشخوان دولت و دفاتر ict روستایی

وظایف و تعهدات دفاتر پیشخوان و دفاتر ict روستایی:

  1. انجام خدمات به مشتریان و کلیه مسئولیت‌های مربوط به انجام خدمات بر عهده دفتر پیشخوان است.
  2. دفتر تعهد می‌نماید هرگونه مدارک دریافتی از مشتری را به جهت ارائه همان خدمت استفاده نماید.
  3. دفتر تحت هیچ شرایطی حق دریافت وجه یا وجوهی اضافه برای هر خدمت را تحت هر عنوان اعم از حق مشاوره، هزینه های سربار و غیره را ندارد. عدول از این شرط موجب فسخ قرارداد حاضر گردیده و دفتر مکلف است از عهده خسارات مربوطه که حسب مورد ممکن است به مشتری، شرکت آی‌تی‌ساز وارد شود، برآید.
  4. دفتر تعهد می نماید شئونات اسلامی، اخلاقی و عرفی را از هر حیث و جهت در رابطه با موضوع قرارداد رعایت نماید.
  5. دفتر تعهد می نماید که خارج از حدود این قرارداد عمل نکند و مسئولیت جبران خسارت هر تعهدی که خارج از حدود این قرارداد به آی‌تی‌ساز وارد شود به عهده اوست و نیز دفتر مسئول جبران کلیه خساراتی که در اثر عدم مراعات شرایط این قرارداد و مقررات مربوط و یا تقصیر، غفلت و یا قصور خود به مشتری به تشخیص سازمان تنظم و مقررات، وارد آید خواهد بود.
  6. دفتر تعهد می‌نماید کلیه اطلاعات مربوط به مشتریان را که در رابطه با انجام خدمات موضوع قرارداد کسب می نماید، محرمانه تلقی نموده و از افشای آن خودداری نماید.
  7. “دفتر”به موجب این قرارداد تایید می‌کند که از غیر انحصاری بودن این قرارداد کاملاً آگاه است و اقرار و اعتراف می‌کند که جزء کارکنان “شرکت آی‌تی‌ساز” نمی‌باشد و “شرکت آی‌تی‌ساز” هیچگونه مسئولیتی در قبال تضمین کسب درآمد و موفقیت “دفتر” ندارد.
  8. دفتر به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی حق ندارد این قرارداد و یا اجرای آن را جزئاً و یا کلاً به دیگری واگذار نماید.
  9. دفتر متعهد است قبل از انجام هر خدمت مشتریان را به حدود حقوق و تکالیفی که برای خدمت مورد نظر خواهند داشت، کاملا واقف سازد.
  10. دفتر ملزم به کلیه الزامات، تعهدات و مقررات، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغ شده از طرف سازمان تنظیم و مقررات و شرکت آی‌تی‌ساز می‌باشد.
  11. دفتر موظف است فرایند هر خدمت را کاملاً مطابق با فرایند آموزش دیده از طرف آی‌تی‌ساز انجام داده و تمامی مستندات هر خدمت را در اختیار مشتری قراردهد.
  12. دفتر باید تابع قوانین حاکم بر تجارت الکترونیک مصوب شورای اسلامی، بخشنامه ها و مصوبات بانک مرکزی و شاپرک باشد و آنها را رعایت کند.
  13. در خصوص دستگاه های پوز مربوط به خدمات آی‌تی‌ساز دفتر موظف به رعایت کلیه تعهدات پذیرندگی میباشد.
  14. دفتر متعهد است در خصوص انجام تبلیغات و ارائه راهنمای سرویس همچون (پخش فیزیکی بروشورها، الصاق استند و پلاکارد و برچسب و …) که توسط شرکت صورت می گیرد، همکاری لازم را انجام دهد.
  15. دفتر می‌تواند در صورت ناموفق بودن تراکنش از ارائه خدمات به مشتری خودداری کند. بدیهی است در صورت ارائه خدمت به مشتری و عدم دریافت وجه، خسارات بوجود آمده بر عهده دفتر است.
  16. دفتر متعهد است از پنلها و دسترسی های که در اختیار وی قرار گرفته است صرفا برای انجام خدمات متقاضیان استفاده نماید.
  17. دفتر باید متعهد به فعال نگه داشتن ابزار پرداختی است که در اختیار دارد و در صورت تشخیص شرکت در خصوص غیرفعال بودن آن، شرکت محق است ابزار پرداخت را غیرفعال کرده و به جمع آوری آن اقدام کند. پذیرنده باید در این خصوص کمال همکاری را داشته باشد.
  18. دفتر متعهد است که نسبت به همکاری کامل با کارشناسان شرکت جهت به روز رسانی سامانه ها و پوزها اقدام نماید.
  19. دفتر متعهد است در صورت تغییر زمینه فعالیت (صنف) ، آدرس و همچنین سایر اطلاعات مندرج در قرارداد و نیز اتمام اعتبار مجوز کسب خود را در اسرع وقت به صورت کتبی به شرکت اعلام کند، در غیر این صورت شرکت حق فسخ قرارداد را به صورت یکطرفه دارد.
  20. دفتر متعهد می‌شود به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه خود مانند رمز ورود به سامانه‌ها، اطلاعات حساب و اطلاعات خود را به اشخاص ثالث و حتی پشتیبان ارائه نکند.
  21. مدیر دفتر موظف است که نسبت به دسترسی‌های جداگانه برای کارمندان خود در سامانه اقدام نماید.
  22. دفتر در خصوص سامانه‌ها، کارتخوان و … ید امانی دارد و موظف است بطوری که شرکت مقرر کرده است از سامانه‌ها استفاده و از دستگاه ها نگهداری کند. در صورت انجام هرگونه تعدی و تفریط از سوی دفتر، ید او به ید ضمانی تبدیل و از طریق قوانین موجود درباره امانت با مشارالیه برخورد می‌شود.
  23. دفتر موظف است حساب تأیید شده توسط بانک(تصویر حاوی اثبات حساب بانکی مالک جواز دفتر) را در فرم ثبت نام دفتر برای شرکت آی‌تی‌ساز ارسال نماید.
  24. مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری دفتر در سامانه آی‌تی‌پیشخوان یا سایر خدمات مربوط در سامانه انجام می‌شود به عهدۀ مدیر دفتر خواهد بود.

حق الزحمه:

میزان حق الزحمه دفتر در خدمات دولتی با توجه به ابلاغیه های نرخ گذاری سازمان تنظیم و مقررات خواهد بود و در خدمات غیر دولتی بصورت تفکیک در هر خدمت قبل از فعالسازی آن خدمت برای دفتر اعلام خواهد شد.

  • در تمامی خدمات حق الزحمه دفتر بصورت تسهیم آنلاین و در حساب دفتر باتوجه به قوانین بانک مرکزی واریز خواهد شد.

مدت قرارداد

مدت این قرارداد تا تاریخ اعتبار جواز دفتر می باشد و در صورت پایان اعتبار جواز دفتر در صورت تمدید جواز ارائه خدمات از طریق دفتر ادامه خواهد یافت.

سایر موارد:

  1. شرکت حق دارد در صورتی که تشخیص دهد دفتر تعهدات مندرج در قرارداد را جزءاً و یا کلاً انجام نمی‌دهد، قرارداد را در هر موقع که صلاح بداند با ابلاغ اخطاریه ۱۵ روزه نسبت به فسخ قرارداد اقدام کند.
  2. طرفین بدینوسیله اقرار و اعلام می نمایند که هیچ گونه رابطه استخدامی بین آنان برقرار نگردیده و “دفتر” جزء کارکنان “شرکت آی‌تی‌ساز” نمی‌باشد و هیچگونه تعهد استخدامی برای “شرکت آی‌تی‌ساز” ایجاد نمی‌کند و با امضای این قرارداد هیچیک از حقوق و امتیازات مقرر در قانون کار از قبیل حق السمی، سنوات، بن، مرخصی، پاداش،حق اولاد، تامین اجتماعی و غیره به “دفتر” تعلق نگرفته و از شمول قانون کار و بیمه های اجتماعی خارج است و ” شرکت آی‌تی‌ساز ” هیچ گونه مسئولیتی در خصوص هیچیک از موارد فوق الذکر نخواهد داشت و به عبارت دیگر هیچ گونه رابطه کارگری و کارفرایی برقرار نمی باشد و لذا از این حیث موجب قرار گرفتن “دفتر” تحت شمول قانون کار نخواهد بود و “دفتر” مکلف است تا ضمن انعقاد قرارداد خویش فرمایی با سازمان تامین اجتماعی منطقه خود وظایف قانونی خود را از این نظر انجام دهد و از این بابت مسئولیتی متوجه ” شرکت آی‌تی‌ساز  ” نیست.
  3. دفتر موظف است پس از اعلام قبلی در خصوص برخی از خدمات قابل ارائه وجه الضمانی که برای آن خدمت تعیین میگردد را به آی‌تی‌ساز تحویل دهد و تعهد می‌نماید در هر زمان که آی‌تی‌ساز تقاضای تغییر و تعویض آن را بنماید، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز اقدام لازم را معمول دارد.
  4. در صورت عدم تحویل وجه الضمان آن خدمت برای دفتر فعال نمی‌گردد و یا در صورت فعال بودن غیرفعال می‌شود.
  5. وجه الضمان هر کدام از خدمات پس از پایان آن خدمت و یا فسخ قرارداد و تسویه حساب فیمابین با دفتر براساس مفاد آن خدمت بخصوص از تاریخ آخرین دسترسی دفتر به سامانه‌ها نزد آی‌تی‌ساز باقی خواهد ماند و پس از خاتمه زمان تعیین شده قابل استرداد خواهد بود.
  6. در صورت عدم رعایت مفاد قرارداد و یا انجام اقداماتی از طرف دفتر که برای آی‌تی‌ساز شائبه ایجاد خسارت، یا ضرر و زیان ایجاد نماید، آی‌تی‌ساز حق دارد حق الزحمه دفتر را تا رفع شدن ابهامات به صورت کامل پرداخت ننماید.
  7. در صورت تخلف دفتر از مفاد قرارداد و نهایتاً بدهکار شدن به آی‌تی‌ساز دفتر مکلف جبران هرگونه خسارت خواهد بود.
  8. آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که دفتر در پروفایل و یا سامانه رتبه بندی ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید دفتر است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های آی‌تی‌پیشخوان از طریق آنها صورت می‌گیرد.
  9. دفتر و آی‌تی‌ساز مکلف هستند یکدیگر را از تغییر اقامتگاه خود با قید نشانی کامل کتباً مطلع سازند.
  10. مسئولیت تأمین اینترنت، اینترانت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس آی‌تی‌پشخوان به عهدۀ دفاتر است.
  11. همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات آی‌تی‌پیشخوان، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط آی‌تی‌پیشخوان جزئی از اموال آی‌تی‌ساز محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار آی‌تی‌ساز است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای آی‌تی‌ساز محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسامی خدمات قابل ارائه از طریق سامانه ایجاد شده توسط آی‌تی‌ساز و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار آی‌تی‌ساز است و هرگونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.
  12. تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، آی‌تی‌ساز هیچ گونه مسئولیتی تا رفع موارد قوه قهریه ندارد.
  13. کلیه اصول و رویه‏‌های سامانه آی‌تی‌پیشخوان منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قوانین سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی است و متعاقبا دفتر نیز موظف به رعایت کلیه قوانین مرتبط با دفاتر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های آی‌تی‌ساز تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی میشود و دفتر توافق می‏‌کند که استفاده مستمر ایشان از سامانه به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.